سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسته شدن پنجره صادرات سویای آمریکا

یک اقتصاددان می‌گوید که پنجره صادرات سویای ایالات متحده برای جبران زمین‌های از دست رفته ناشی از مشکلات حمل و نقل مرتبط با طوفان آیدا در حال بسته شدن است.

بن براون از مؤسسه تحقیقات سیاست غذایی و کشاورزی دانشگاه میسوری به براونفیلد می‌گوید در حالی که صادرات سویا اخیراً به سطح عادی بازگشته است، برای جبران این تجارت از دست رفته باید حتی بیشتر شود.

او گفت: "کاشت سویای برزیلی با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است." "لوبیای سویا آنها احتمالا زودتر از گذشته وارد بازار می‌شود و بنابراین نگرانی این است که پنجره ما برای صادرات سویا کاهش می‌یابد و تا زمانی که به فوریه می‌رسیم، تقاضای ما برای محصولمان خشک می‌شود. و همه به آمریکای جنوبی تغییر خواهند کرد.»

براون گفت که صادرات سویا در هفته‌های گذشته حدود 95 میلیون بوشل در هفته بوده است، اما وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در برآورد عرضه و تقاضای اخیر خود 40 میلیون بوشل کل صادرات سویا را کاهش داد.

و او گفت که تقاضای کوتاه مدت برای سویای ایالات متحده ممکن است شکننده باشد زیرا تعطیلی تأسیسات بین المللی سویا به دلیل نگرانی‌های انرژی و COVID-19 باعث محدود شدن تقاضا به ویژه در چین شده است.

براون گفت: "هر دوی این موارد تقریباً در برخی از بازارهای بین المللی ما از نظر تقاضا برای محصول، به ویژه چین، یک تنگنا ایجاد می‌کنند." او گفت چین حدود 60 درصد از سویای آمریکا را مصرف می‌کند. براون گفت که تمرکز بازار کالا از تولید به تقاضا به عنوان عامل محرک در این فصل از سال تغییر می‌کند، اما بازار همچنین به عرضه سال آینده نگاه می‌کند و هزینه‌های کود بالاتر را در نظر می‌گیرد.