سفارش تبلیغ
صبا ویژن

CDC میگوید شیوع سالمونلا کره بادام زمینی جیف در 17 ایالت به پایا

CDC اعلام کرده است که شیوع عفونت سالمونلا سنفتنبرگ در کره بادام زمینی جیف به پایان رسیده است و تحقیقات FDA بسته شده است. شیوع 21 بیمار در 17 ایالت تایید شده بود. چهار نفر نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

در یک به روز رسانی روز چهارشنبه، سازمان غذا و دارو گزارش داد که تحقیقات آن بسته شده است. آژانس آخرین بار گزارش داد که این عفونت‌ها به برخی از محصولات کره بادام‌زمینی با برند جیف که در کارخانه J.M. Smucker در لکسینگتون، کنتاکی تولید می‌شد، مرتبط است.

شرکت J.M. Smucker داوطلبانه برخی از کره بادام زمینی با نام تجاری Jif را فراخواند و بسیاری از شرکت‌های دیگر که از کره بادام زمینی به عنوان یک ماده در محصولات خود استفاده می‌کردند نیز فراخوانی صادر کردند. طبق بیانیه FDA، "FDA در حال تهیه گزارشی برای بحث در مورد یافته‌ها و ارائه اطلاعات برای کمک به تلاش‌های پیشگیری آینده است."

برای مصرف‌کنندگان، FDA همچنان از آنها می‌خواهد بررسی کنند که آیا کره بادام‌زمینی فراخوان‌شده را در دست دارند یا از دستگاه کره گیر بادام‌ زمینی سناباد ماشین فراخوان‌شده با نام تجاری جیف استفاده کرده‌اند که دارای کد تعداد 1274425 تا 2140425 است و هفت رقم اول به 425 ختم می‌شود. هر کس در یک خانواده این کره بادام زمینی را خورده یا استفاده می‌کند و علائم سالمونلوز دارد، باید با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرد.

برای خرده‌فروشان، بسته‌بندی‌های مجدد و تولیدکنندگان، FDA توصیه می‌کند برای کدهای UPC و سایر اطلاعات خرده‌فروش به بیانیه مطبوعاتی فراخوان شرکت مراجعه کنند. خرده‌فروشان، بسته‌بندی‌کنندگان مجدد یا تولیدکنندگان نباید کره بادام‌زمینی فراخوان شده یا محصولات حاوی کره بادام‌زمینی فراخوان‌شده را بفروشند یا سرو کنند.

 

درباره عفونت سالمونلا

غذای آلوده به باکتری سالمونلا معمولاً ظاهر، بو یا مزه فاسد ندارد. هر کسی ممکن است با عفونت سالمونلا بیمار شود. بر اساس CDC، نوزادان، کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های جدی هستند، زیرا سیستم ایمنی آنها شکننده است.

هرکسی که هر محصولی را خورده یا مصرف کرده است و علائم عفونت سالمونلا را ایجاد کرده است باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشد. افراد بیمار باید درمورد مواجهه احتمالی با باکتری سالمونلا به پزشک خود اطلاع دهند زیرا برای تشخیص سالمونلوز آزمایشات خاصی لازم است. علائم عفونت سالمونلا می‌تواند بیماری‌های دیگر را تقلید کند که اغلب منجر به تشخیص اشتباه می‌شود.

علائم عفونت سالمونلا می‌تواند شامل اسهال، گرفتگی عضلات شکمی و تب در 12 تا 72 ساعت پس از خوردن غذای آلوده باشد. در غیر این صورت، بزرگسالان سالم معمولاً چهار تا هفت روز بیمار هستند. اما در برخی موارد، اسهال ممکن است آنقدر شدید باشد که بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

افراد مسن، کودکان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند بیماران سرطانی، بیشتر در معرض ابتلا به یک بیماری شدید و شرایط جدی، گاهی اوقات تهدید کننده زندگی هستند. برخی افراد بدون اینکه بیمار شوند یا علائمی از خود نشان دهند، آلوده می‌شوند. با این حال، آنها هنوز هم ممکن است عفونت را به دیگران سرایت کنند.