سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییرات اقلیمی تا سال 2030 تغییرات گسترده ای در عملکرد محصول خوا

یک مطالعه ناسا نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی می‌تواند تأثیر معکوس بر عملکرد ذرت و گندم تا پایان دهه داشته باشد.

 

جوناس جاگرمایر، دانشمند آب و هوا، به پروژه تحقیقاتی براونفیلد می‌گوید که عملکرد ذرت بیش از 25 درصد کاهش می‌یابد در حالی که عملکرد گندم می‌تواند حدود 17 درصد رشد کند. سطحی که کشاورزی کنونی با واقعیت آب و هوایی جدید مواجه است، بسیار گسترده است، انطباق هدفمند، اجرای آن واقعاً در سال‌های آینده بسیار مهم خواهد بود.»

 

او می‌گوید این مطالعه از مدل‌سازی محصول و اقلیم تحت سناریوی انتشار گازهای گلخانه‌ای بالا استفاده کرد و دریافت که تغییر در بازده به دلیل افزایش دما و سطوح دی اکسید کربن و تغییر الگوی بارندگی است.

 

به عنوان مثال، او می‌گوید: «الگوی بارندگی تغییر یافته منجر به برنده‌ها در یک طرف و بازنده‌ها از سوی دیگر می‌شود - خشکسالی شدیدتر و شدیدتر خسارات زیادی خواهد داشت و سپس بارش بیشتر در برخی مناطق به طور بالقوه منجر به سود خواهد شد.

 

او گفت که این تغییرات کشت ذرت در مناطق استوایی را دشوارتر می‌کند، اما می‌تواند دامنه رشد گندم را افزایش دهد که مسائل نابرابری جهانی را تشدید می‌کند. زیان‌هایی که در بین این مناطق شبیه‌سازی می‌شود، مستقیماً بر معیشت و امنیت غذایی در این جوامع تأثیر می‌گذارد که به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.»

 

او می‌گوید که تأثیر دیگر تجارت جهانی کالا خواهد بود زیرا گندم نمی‌تواند به راحتی جایگزین ذرت شود.